Lancering XOFA

Van leren bank tot tas met karakter.

12 NOVEMBER 2012, OVERSCHIESTRAAT 176, 1062 XK AMSTERDAM
Samenvatting
'Ik ben een tas. Ik was een bank. Je ziet dat ik ouder ben geworden. Het heeft me mooier gemaakt. Met meer karakter. Ik ben geen gewone tas. Ik heb nieuwe energie. Ik ben XOFA.' - Vijf modellen van uniek leer: www.xofa.nl.

VAN IDEE TOT PRODUCT:

XOFA als idee
XOFA gaat verder als een bank aan de straat wordt gezet. Wat voor de een waardeloos is als meubel, is voor ons een waardevolle grondstof. We zien de afgedankte bank niet als afval, maar als basis voor een nieuw product. Het gebruikte leer is te mooi om te laten liggen. Leer wordt interessanter naarmate het ouder en doorleefd is. Door de toepassing van vakmanschap en handwerk geven we het nieuwe energie. We gebruiken tweedehands spijkerbroeken van House of Denim als voering. Het resultaat is een tas met karakter, trouw aan zijn herkomst.

XOFA als grondstof
Een bank past niet onder een naaimachine, daarom werkt XOFA samen met landelijke afvaldienstverleners zoals van Gansewinkel en gemeentes. Zij zamelen afval in en bewerken of verwerken het tot hout, metaal, vulling en leer. Afvalverwerkers winnen die restgrondstoffen en XOFA gebruikt het leer. De banken moeten worden gedemonteerd, daar zijn mensen voor nodig en dat levert weer werkgelegenheid op voor sociale werkplaatsen.

XOFA als uitzonderlijk product
XOFA maakt eenmalige tassen. Er is geen exemplaar hetzelfde. Om dit te kunnen controleren is iedere tas voorzien van een uniek XOFA nummer en kan het leer van elke tas worden getraceerd d.m.v. 'traceer je leer' op xofa.nl.

XOFA als relatiegeschenk
XOFA denkt verder dan het maken van tassen. XOFA werkt aan een business to business model. Gebruikt leer uit een willekeurig bedrijf kan een op maat gemaakt product worden. Een leren directiestoel wordt bijvoorbeeld een nieuwe portemonnee. Een stoel uit een vertrekhal van Schiphol wordt een leren telefoonhoesje. Afgeschreven meubels krijgen zo een nieuw leven als relatiegeschenk of cadeau. Zo werken we samen aan duurzame producten.

XOFA INTRODUCEERT 5 VERSCHILLENDE MODELLEN:
De ontwerpen van Anneke van de Heide Wijma kenmerken zich door hun Hollandse eenvoud. Ze zijn niet alleen mooi, maar ook slim in het gebruik. De kosten variëren van €179 tot €229.

Basic Shopper
Ik heb niks te verbergen, dat kun je zien.
Mijn voering is zichtbaar aan de buitenkant.
Hoe meer je me gebruikt, hoe stoerder ik zal lijken.

Klassieke Shopper

Je neemt mij overal mee naar toe.
Ik pas bij elke outfit, bij iedere gelegenheid.
Voor een avond, of een heel weekend.
Ze noemen me klassiek, maar ik voel me eigenwijs.

Multi Shopper
Je kunt mij op elke manier dragen.
Zo makkelijk ben ik.
Met mijn verstelbare handvaten draag je mij aan je hand, je arm en zelfs tot over je schouder.

Handtas
Ik ben multifunctioneel.
Ik ben een handtas en een shopper.
Soms klein, soms groot.
Met behulp van de sluiting wissel je mijn formaat, want ik denk graag met je mee.

Laptoptas
Je laptop is meer dan een computer.
Ik weet wat je bedoelt.
Je verzameling foto's, muziek en films zeggen iets over jouw karakter.
Ik toon dat karakter.
Ik heb een verstelbaar hengsel, zodat je me ook over je schouder kunt hangen.

BEELDMATERIAAL:

Gebruik foto's
De foto's in de bijlage zijn zonder toestemming van XOFA in de media te gebruiken.
Bij publicatie van de fashion foto's is echter verplicht de naam van de fotograaf: Menno Kok te vermelden.
Bij publicatie van de productfoto's graag vermelden: Fotografie: Luna X.
Indien u de beelden in een groter formaat wenst, dan kunt u een mail sturen naar peter@xofa.nl.

Gebruik XOFA tas in modereportage
XOFA stelt ook tassen beschikbaar aan stylisten voor modereportages.
Stuur voor meer informatie een mail naar peter@xofa.nl.